ABD-; Leverandørvurdering: Unilabs v. 1.8

Årlig vurdering av leverandører

Firma: Unilabs

 

Følgende kriterier inngår i vurderingen:

Produkt

Ø  Kvalitet

Ø  Driftssikkerhet

Ø  Tilgjengelighet

Ø  HMS inkludert ytre miljø

Service

Ø  Informasjon/ tilbakemeldinger

Ø  Hjelpsomhet

Ø  Opplæring/brukermøter

Ø  Leveringsdyktighet

Ø  Avtaler, etterleves avtaler som er inngått

Ø  Pålitelighet

Andre leverandører

 

Ø  Er andre leverandører vurdert? / Anbud?

 

 

Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2023:

Variasjon i kvalitet på beskrivelser.

Problematisk kommunikasjon som tredjepart når Helse Midt i all hovedsak har dialogen.

Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2022:

  • Lite bruk, svært selektiv ved bruk (ikke thorax eller kreft)
  • Noen avvik på kvalitet på beskrivelser. 
  • Ingen møter med unilabs i 2022.
  • Problemer med at sekretærene på Unliabs ikke følger opp svar/undersøkelseslevering. 
  • Teknisk løsning er fortsatt ikke på plass. 
    • Foreløpig frist er 8. feb 2023
  • Avtale på teleradiologi er forlenget på ubestemt tid. 

Følges opp ved neste anbudsrunde. 

 Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2021:

 

  • Misfornøyd med kvaliteten internt i KBD
  • Selektiv for hvilke undersøkelser som sendes
  • ikke interessert i møter i 2021
  • Oppleves at det fungerer bedre med mindre volum.
  • Mislighold ble avvist i 2021.
  • Pågrunn av HP utsettes teleradiologi anbudet. 

Teknisk løsning for teleradiologi er ikke på plass ved overgangen til HP per dags dato. Nytt anbud i 2022. Trer i kraft i 01.01.2023 så frem teknisk løsning er på plass. 

  Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2020:

 

  • Unilabs virker nå interessert i møter
  • Mislighold ift. avtale meldt av HMN i høst
  • Generer en del ekstraarbeid på grunn av struktur. Ekstraarbeidet kommer i form av regranskning av undersøkelser
  • Fortsatt avhengig av fjernbeskrivelse
  • Nytt anbud utsatt

 

Tiltak:

Nytt anbud i 2021

 

  Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2019:

 

  • Unilabs virker lite interessert i møter
  • Mislighold ift. avtale meldt av HMN i høst
  • Uforholdsmessig mange funn som ikke blir beskrevet
  • Fortsatt avhengig av fjernbeskrivelse

 

Tiltak:

Nytt anbud i 2020

 

Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2018:

 

  • Kommunikasjon og responstid forbedret sammenlignet med siste år
  • Lite forsinkelser
  • Møteaktiviteten stoppet opp i høst pga kontaktperson har slutta i jobben. Ønsker å få denne i gang igjen
  • Oppleves som en sårbar serviceorganisasjon (forholder oss til en person)
  • 5-10 avvik i 2018 som går på kvalitet av røntgenundersøkelse-beskrivelser fra leverandør

 

Tiltak:

Avdelingsleder SL tar ansvar for å kommunisere behov for å re-etablere møtene som har stoppet opp. Tiltak satt inn i «total handlingsplan»

 

 

Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2017:

 

  • Utfordringer i starten men har respondert godt på tilbakemeldinger gitt fra ABD
  • Det er et mål om kvartalsvise samarbeidsmøter
  • Bra responstid
  • Avvik sendes ved behov, avd.leder NA ønsker leserettighet til disse
  • ABD ønsker dobbelsikring v/ varsling av funn, og er i kommunikasjon vedr. dette
  • HMN har et forbedringspotensiale i samarbeidet/kommunikasjonen med Unilabs