KBD-; Leverandørvurdering: Unilabs v. 1.10

Årlig vurdering av leverandører

Firma: Unilabs

 

Følgende kriterier inngår i vurderingen:

Produkt

Ø  Kvalitet

Ø  Driftssikkerhet

Ø  Tilgjengelighet

Ø  HMS inkludert ytre miljø

Service

Ø  Informasjon/ tilbakemeldinger

Ø  Hjelpsomhet

Ø  Opplæring/brukermøter

Ø  Leveringsdyktighet

Ø  Avtaler, etterleves avtaler som er inngått

Ø  Pålitelighet

Andre leverandører

 

Ø  Er andre leverandører vurdert? / Anbud?

 

 

Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2024:

Bedre oppfølging enn tidligere, Couirer er bedre enn Sectra. Kvalitet på beskrivelser er blitt bedre, likevel har tidligere erfaringer gjort at vi nå er mer restriktiv med hva vi sender. 

Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2023:

Variasjon i kvalitet på beskrivelser.

Problematisk kommunikasjon som tredjepart når Helse Midt i all hovedsak har dialogen.

Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2022:

  • Lite bruk, svært selektiv ved bruk (ikke thorax eller kreft)
  • Noen avvik på kvalitet på beskrivelser. 
  • Ingen møter med unilabs i 2022.
  • Problemer med at sekretærene på Unliabs ikke følger opp svar/undersøkelseslevering. 
  • Teknisk løsning er fortsatt ikke på plass. 
    • Foreløpig frist er 8. feb 2023
  • Avtale på teleradiologi er forlenget på ubestemt tid. 

Følges opp ved neste anbudsrunde. 

 Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2021:

 

  • Misfornøyd med kvaliteten internt i KBD
  • Selektiv for hvilke undersøkelser som sendes
  • ikke interessert i møter i 2021
  • Oppleves at det fungerer bedre med mindre volum.
  • Mislighold ble avvist i 2021.
  • Pågrunn av HP utsettes teleradiologi anbudet. 

Teknisk løsning for teleradiologi er ikke på plass ved overgangen til HP per dags dato. Nytt anbud i 2022. Trer i kraft i 01.01.2023 så frem teknisk løsning er på plass. 

  Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2020:

 

  • Unilabs virker nå interessert i møter
  • Mislighold ift. avtale meldt av HMN i høst
  • Generer en del ekstraarbeid på grunn av struktur. Ekstraarbeidet kommer i form av regranskning av undersøkelser
  • Fortsatt avhengig av fjernbeskrivelse
  • Nytt anbud utsatt

 

Tiltak:

Nytt anbud i 2021

 

  Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2019:

 

  • Unilabs virker lite interessert i møter
  • Mislighold ift. avtale meldt av HMN i høst
  • Uforholdsmessig mange funn som ikke blir beskrevet
  • Fortsatt avhengig av fjernbeskrivelse

 

Tiltak:

Nytt anbud i 2020

 

Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2018:

 

  • Kommunikasjon og responstid forbedret sammenlignet med siste år
  • Lite forsinkelser
  • Møteaktiviteten stoppet opp i høst pga kontaktperson har slutta i jobben. Ønsker å få denne i gang igjen
  • Oppleves som en sårbar serviceorganisasjon (forholder oss til en person)
  • 5-10 avvik i 2018 som går på kvalitet av røntgenundersøkelse-beskrivelser fra leverandør

 

Tiltak:

Avdelingsleder SL tar ansvar for å kommunisere behov for å re-etablere møtene som har stoppet opp. Tiltak satt inn i «total handlingsplan»

 

 

Konklusjon etter årlig vurdering/ høringsrunde 2017:

 

  • Utfordringer i starten men har respondert godt på tilbakemeldinger gitt fra ABD
  • Det er et mål om kvartalsvise samarbeidsmøter
  • Bra responstid
  • Avvik sendes ved behov, avd.leder NA ønsker leserettighet til disse
  • ABD ønsker dobbelsikring v/ varsling av funn, og er i kommunikasjon vedr. dette
  • HMN har et forbedringspotensiale i samarbeidet/kommunikasjonen med Unilabs