SL - Tverrfaglig rapport i Rehabiliteringsavdelingen v. 2.2

 

Hensikt

Tverrfaglig rapport er dokumentasjon av den samlede vurdering og beskrivelse av tiltak og måloppnåelse etter rehabiliteringsoppholdet. Rapporten er hoveddokumentet som gis til pasient og samarbeidende instanser.

Omfang

Alle pasienter som legges inn til rehabiliteringsopphold. Ved andre oppholdstyper vurderes det i hvert tilfelle om det skal skrives tverrfaglig rapport.

Grunnlagsinformasjon

Lov om Helsepersonell Kapittel 8 om dokumentasjonsplikt.

Arbeidsbeskrivelse

Den tverrfaglige rapporten bygger på ICF. Den skal være kortfattet og skrives i et språk som gjør den lett forståelig. Utreisefunksjon bør vektlegges mer enn innkomst-status. Det bør være en sammenheng mellom beskrevne mål og måloppnåelse. Dokumentet ligger i Word, det skal legges på en kommentar (hake ut for"gul lapp") med navn når du er inne i dokumentet for å unngå flerbrukskonflikt. Husk å fjerne kommentaren når du går ut av dokumentet.

Ansvar

Arbeidsoppgaver

Tidsfrist/måle-punkt

Sekretær

- opprette Tverrfaglig rapport i EPJ

- godkjenne og signere rapporten, skrive den ut og

- sende eksterne mottakere.

 Ved   innleggelse

Ved utreise

Tverrfaglig team

- Hver enkelt har ansvar for å dokumentere sine særfaglige observasjoner/undersøkelser og stå ansvarlig for at rapporten blir et samlet resultat fra rehabiliteringsoppholdet.

- Utdypende opplysninger fylles inn i rapporten etter hvert.

Hovedmål skrives inn etter første mål-møte.

Status ved innkomst skal være skrevet innen 7 dager.

 

Kontinuerlig skriving.

Kontaktpleier

- ansvar for at redigering og ferdigstillelse blir gjort og avklare hvem som går igjennom rapporten med pasienten.

- sørge for at pasienten får med seg rapporten ved utreise.

Ved utreise.