Gjelder personell som har ansvar for innskanning av ulike skjema, og sjekk av innsendt rekvisisjon mot inntastet informasjon i fagsystem.
Alle rekvisisjoner skannes inn i Beaker.
Se ALM-IKT; Rekvirering i Beaker
For å se på innskannet rekvisisjon, søk opp riktig rekvisisjon ved hjelp av rekvisisjonsnummer, prøvenummer eller fødselsnummer.
Hent opp innskannet rekvisisjon ved å klikke på lenken under «Vedlagte dokumenter».
Blodgivere som har ferdig besvart spørreskjemaet er å finne i rutinekode G050 (køordning) i ProSang. Det kommer tydelig frem når blodgiver har time for å gi blod og tidspunkt for ferdig utfylt spørreskjema. Funksjonen kan brukes til å gjøre søk i ettertid.
For mer utfyllende informasjon se ALM-BB-T; Intervju av blodgiver, elektronisk spørreskjema for blodgivere.
Spørreskjema som av en eller annen grunn ikke er registrert elektronisk i ProSang skannes inn og lagres under I:\HNT - Begrenset\Klinikk for intern service - ALM – Blodbank eller Q:\Blodbanken-NA
Dersom papirskjema må skannes inn, lagres disse på felles lagringsområde og riktig valgt fagområde som finnes under I:\HNT – Begrenset
Ensidig skanning
Tosidig skanning
Etter innskanning kan dokument sjekkes under I:\HNT - Begrenset og respektiv undermappe.
Innskannede papirdokumenter (rekvisisjoner, spørreskjema, signeringslister, arbeidslister ol.) kan kastes etter innskanning.
Å få arkivert tilsendt papirrekvisisjoner og spørreskjema som av en eller annen grunn ikke er skannet inn i Beaker, ikke er registrert elektronisk i Beaker eller ikke registrert elektronisk i ProSang.
Gjelder personell som har ansvar for innskanning av papirrekvisisjoner og spørreskjema, og sjekk av innsendt rekvisisjon mot inntastet informasjon i fagsystem.
Innskannede skjema ble tidligere lagret under I:\HNT – Felles\Lagringrekvisisjoner, men er nå flyttet til I:\HNT - Begrenset
Oppstart av innskanning av de ulike rekvisisjonstypene har hatt litt ulik fremdrift:
Ca den 15. hver måned flyttes innskannede rekvisisjoner og spørreskjema fra måneden før, over til riktig mappe for år og måned (eks innskannet dokument fra 05.11.13 flyttes til mappe 2013/11). IKT-koordinator har ansvar for at dette gjøres rutinemessig.
Hovedreferanse:
Skrevet ut fra forfatters skjønn basert på sedvane ved ALM.
Høring:
Versjon 1.0 – Fred R Ingvaldsen, Lise Weie, Alise Hattrem og Anita Strandholmen
Versjon 2.0 – Kontorpersonell ved ALM
Forfatter: |
Hanne Margrethe Flaat (Assisterende seksjonsleder) |
---|---|
Godkjent av: |
Kjetil Landsem (Avdelingssjef) |
Dokumentadministrator: | Karin Pettersen (IKT-koordinator) |
Dokument-ID: | 18207 |
Gyldig fra: | 13.05.2025 |
Revisjonsfrist: | 12.05.2028 |
Oppdatert lenker til lagring